søndag 31. januar 2010

Babyminner ! ♥

Sikkert flere som har fått med seg at jeg har fem barn, men jeg har vel egentlig ikke fortalt så mye om dem. I 1993 fikk vi vårt første barn (Daniel), og han fyller 17 år i april. En veldig snill og rolig gutt.  :) ♥  Å bli mamma som 17 åring var ikke bare enkelt, men heldigvis har både jeg og min mann en familie som alltid har stilt opp for oss.  ♥ I 1997 fikk vi barn nr 2 (Madeleine) hun ble født 2 mnd før terminen og var kun 1300 gram. Hun blir tenåring i juni, og det merkes ! ;) ♥ I 1999 fikk vi barn nr 3 (Nicolay) en liten plugg på 3700 gram, 52 cm og masse mørkt hår. Nå er han 10 år, lys blond og veldig smart ! :) ♥ Utrolig hvor ulike barna var ved fødsel, men i dag er likheten slående, men personlighetene derimot er veldig forskjellige. ;) ♥ I 2005 fikk vi en liten atpåkladd, altså barn nr 4 (Julian) en meget aktiv 4 åring ! ♥ Og i 2009 fikk vi en kjempeoverraskelse, barn nr 5 (Thea) ! ♥ Dette var et veldig tøft år, og mye trist skjedde. Samtidig var jeg gravid, og det ble et litt komplisert svangerskap med en del bekymringer. Hun vokste lite inne i magen, og på slutten stoppet det helt opp. Mye fram og tilbake på sykehuset hver uke, og til slutt ble det innleggelse. Thea ble født 5 uker før terminen (keisersnitt),  hun var 1350 gram, og 37 cm. Var både prematur og dysmatur så det ble noen uker på sykehuset. ♥ Hun er sterk, og det har hun hatt god utbytte av. I dag er hun en frisk og rask jente på 8 mnd. ♥ Liten, blid og søt med sine 5,2 kg, og sine 57 cm. ;) ♥

Vi har mange babyminner, bla smokken som Daniel var så glad i har blitt sølvbelagt (trenger en puss men...) Han var en tapper liten mann når han ga alle smokkene sine den gangen til julenissen, skulle jo slutte han... Og det var helt greit det ! ♥


Vi har også flere hånd og fotavtrykk i støpesten og i glass. Denne under er et babyminne fra Thea var 3 mnd, en søt liten fot. ♥ På avtrykket henger en av de nydelige smykkene Thea fikk til sin dåp i desember.


På bildet under er Thea bare noen dager gammel. Hvis du ser på fingrene til Tom i forhold til bena osv, får du en ide om hvor liten Thea var. Vår vakre lille engel ! ♥



Liten jeg ? Langt ifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers
fra øverst til nederst
Er du større enn deg selv
 kanskje ?
Sånn på slutten her vil jeg bare si tusen takk for alle hyggelige kommentarer. Jeg blir så glad ! ♥ Jeg vil svare på spørsmål og gi tilbakemeldinger etterhvert, men det er ikke alltid tiden strekker til. Men det kommer ! ;)

Det har vært en travel helg, men fikk begynt å male spisebordet innimellom alt, så tar siste strøket i morgen. Håper det blir bra ! ♥

Ønsker alle en riktig trivelig kveld ! ♥

Klemmer Anette

En stolt mamma til 5 vakre englebarn ! ♥

12 kommentarer:

  1. Du er mer enn god som har fått så mange:)rørende historie...

    SvarSlett
  2. Herlige babyminner! Gode å ta vare på!
    Tenk fembarnsmor - jammen ikke verst! :)

    Ha en fin uke!

    Klem, cecilie

    SvarSlett
  3. Så koselig å høre om dine 5 "små" :)

    Jeg har en utfordring til deg liggende inne hos meg :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei
    "Fant" deg hos Linneas Mamma, vi hadde fått samme utfordring, så jeg tenkte jeg skulle kikke innom deg.

    Rørernde å lese om dine 5 englebarn, spesielt om Thea. Vår lille Sofie var også dysmatur, hun kom 14 dager før termin og var bare 2 kg og 42 lang. Vi hadde INGEN mistanke om liten baby, storebrødrene hennes var 3500 og 4500. Det var litt av et sjokk å få en slik liten frøken, men nå er hun snart 7 måneder og tipper hun er rundt 66 lang og 8 kilo. Hun er blitt ei stor jente!

    Noen ganger tenker jeg jo hva som årsaken til at hun var så lita, men svar på det får jeg jo aldri. Det viktigste er jo at hunhar det bra nå:-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så koselig blogg du har!
    Koselig å lese om dine fem barn også:)
    Wow....fem barn!
    Herlig med barn da;)
    Lykkelig er den som har favnen full, har jeg lest:)
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra meg( fra Drammen)

    SvarSlett
  6. Hei Anette!!

    Du tar såklart utfordringen når du har tid og lyst :) Tenkte det var en gøy måte å bli "bedre kjent" med deg :)

    Første dag på jobb gikk over all forventning, var faktisk kjempe koselig å komme tilbake Så dette tror jeg skal gå bra!! Takk for oppmuntrende ord iallefall.

    Klem

    SvarSlett
  7. Så gøy å lese mer om deg,og for en herlig mamma du virker:)
    Vet hvor travelt det er med tre...så kan jo bare forestille meg to til...,skulle gjerne hatt fler om jeg hadde vært yngre!!
    Så flott at det har gått bra med minstejenta....!!Visste ikke at en kan forsølve smokker,ble nydelig synes jeg. ha en fin kveld,jeg skal på yoga,min 1,5 time hver uke!!
    klem

    SvarSlett
  8. hei.
    tok en liten tur innom bloggen din, og må bare si at den er utrolig flott:D

    Du har gitt meg mye inspirasjon!!

    koz:D

    SvarSlett
  9. Så koselig å lese om alle barna dine/deres. Ikke verst å ha fått 5 barn når man er under 35 år. Skal si.

    Bitteliten baby Thea var. Helledussan. Vet ikke om jeg hadde turt å løfet noe så lite engang. Bra alt gikk vel ihvertfall.

    Ønsker deg en fin kveld videre
    Klem herifra*

    SvarSlett
  10. Så hyggelig lesning, gjør meg helt varm om ♥
    Koselig at dere har fått 5 barn, så romantisk! Tror storfamilien er på vei tilbake jeg:) Slutt på 1,5 barn...hehe;)

    Ligger noe til deg inne på bloggen min:)

    Ha en deilig dag.

    Klem Lise

    SvarSlett
  11. Å, så rørende å lese, jeg ble helt rørt jeg! :-) Jeg var 18 år da jeg fikk min første, og jeg har 3 barn. Det står stor respekt av deg med dine 5!
    Takk for at du delte, veldig fint å lese, spesielt om Thea. Vakkert barn, og så så liten :-)

    Ha en strålende dag!
    Stor klem

    SvarSlett
  12. Hei!
    For et koselig innlegg!!! Bra å høre at alt gikk bra med nydelige lille Thea!!! Jeg har to gutter, en ♥ som er 5 år og en ♥ på 1,5 som tror han er 5 år.
    Du har en veldig fin blogg, som jeg kommer til å stikke innom flere ganger!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails