fredag 12. mars 2010

Påskeegg, lys og hjertekrans ! ♥


Helg igjen, deilig ! ♥ Da har jeg omsider fått laget enda et påskeegg, og har begyntet til som ikke er ferdig enda. Tiden strekker ikke helt til, og dagene bare flyr avsted. Noen som kjenner seg igjen ? ;) Ble jo ikke fornøyd heller, men det får jeg bare leve med, hehe...


dette nye egget har jeg brukt en side/papir fra en gammel bok. En hjelpebok for bibellesere faktisk, og denne boken er fra 1914. Syntes skriften i den ernydelig ! ♥ Og bakerst i boken var det en reklame for Bibel Ordbok, og det er den jeg har brukt på  dette egget. ;) Står i annonsen at denne ordboken koster hele 3 kroner og 60 øre, kan si at prisene har forandret seg gitt. ;)


Egget ble malt hvitt først istedenfor å legge silkepapir denne gangen, og deretter brukte jeg decoupage lack lim under og over papiret fra boken. Dekorerte samtidig et kubbelys i samme stil. Var ikke akkurat meningen at det gamle papiret skulle se vått ut. Det bare ble sånn pga  strykejernet og fordi papiret er veldig tynt. Fungerer bedre helt vanlige kopiark. Sønnen min Nicolay syntes lyset var litt stygt. ;) Måtte le litt pga måten han sa det på, han ville jo liksom ikke såre mammaen sin heller, hehe... Men er jo fint at han er ærlig. ♥


 For et par dager siden var jeg og  tre av barna på tur i marka, og der plukket vi med oss kvister/grener hjem. Av disse skal vi lage litt forskjellige kranser, små som kan henges litt rundt omkring og ligge steder sammen med nips for dekorasjon.. Har bare laget denne ene lille hjertekransen foreløpig, men skal lage flere etterhvert. Tar jo ikke lange tiden å binde sammen en krans, men det var det der med å få satt seg ned med det da. ;)  Men er litt usikkerom jeg skal pynte de litt, eller la de være naturlige. ♥



Kanskje jeg skulle lage en stor en også som kunne henge på døren, er jo veldig vårlig og fint det eller ? :) Håper det blir deilig vær ute i helgen også, men hørte noen rykter her om at det skulle snø ! , hva !? Vil ikke ha mer snø nå,  jeg er jo i vårmodus !! ♥


blir det kos og tv titting her, men tar en bloggrunde litt senere i kveld og titter innom deg ! ♥ Har fått en veldig koselig award, denne skal jeg skrive mer om i neste innlegg. :) Tusen takk til dere snille jenter som ville dele denne awarden med meg !

Ønsker alle som titter innom en herlig helg, og kos dere i kveld jenter ! ♥




33 kommentarer:

  1. Hvordan kan du ikke bli helt fornøyd, de var jo bare superfine!!:)
    Skulle ønske det jeg lagde ble så fint, er aldri fornøyd! Men man er vel mest kresen til det man selv lager!:)

    Håper du får en strålende fin helg:)

    SvarSlett
  2. Kjempefine egg! Imponert at du har tid til slike sysler jeg:-)

    Egentlig bare inne på kjøkenet for å finne noe å spise, men så sto PC-en på og så....

    Ville bare ønske deg en herlig helg!

    ♥♥♥♥

    Klem

    SvarSlett
  3. Helt nydleige egg,finere enn de en får kjøpt! Basta bom!!
    klem

    SvarSlett
  4. Kjempe fine egg :)
    Eg har vært på Panduro idag og kjøpt egg, decoupagegreier, blonder, fjær mm. Aldri gjort det før, så kan bli spennende å se resultatet...

    God helg!!

    SvarSlett
  5. Ååååååååååååååååååå så UTROLIG fine... Du burde jo åpne butikk du:)
    Ønsker deg en herlig helg:)
    Solklemmer(Ja må jo ha sol i helga..er det ikke vår da;)

    SvarSlett
  6. God kveld :)
    Kjempefine egg Anette, flink du ♥
    Lyset syntes jeg ble veldig fint med den våte stilen ;)
    Hjertekransen var også kjempefin ♥ ( kanskje det går å bruke tykk ståltråd el noe, å så kvister rundt også )
    Så nå er det bare å lage mer, når man er så kreativ og flink som du :)
    Stå på !

    Å, ja da... I morgen er det meldt snø og sludd her i Oslo :( Fysj og æsj !

    Ha en koselig fredagskveld vennen ♥
    Vi snakkes ;)

    Klem Siv-mitt lille hjem ♥

    SvarSlett
  7. hej
    dom är jätte fina verkligen =)önskar dig en skön helg
    kram pia

    SvarSlett
  8. Så nydelig, kjempe fine var de!! :) Lyset er lekkert!! Riktig dyktig er du!:)
    Så vakkert hjerte, fint det finnes så mye naturprodukter man kan bruke - herlig!
    Ønsker deg en toppen helg lille venn :)
    Stor klem til deg
    Anki

    SvarSlett
  9. Kjempe fine, jeg har vært på Panduro idag og handlet påskeeggstash. Gleder meg til å begynne med lagingen imorgen =)

    Håper helgen blir fin!

    Klem C.

    SvarSlett
  10. Hei!
    Så mange fine ting du har laget! Fikk skikkelig lyst til å prøve meg på påskeegg selv og nå...
    Ha ei fin helg

    SvarSlett
  11. Hei.

    De var jo kjempefine jo. Og for et sammentreff. I dag gikk jeg og 7 åringen en liten tur i nabolaget og fant bjørketrær. Og vet du hva? Jeg plukket med meg store grener og laget meg et ♥ som nå henger ved ytterdøra sammen med et velkommen-skilt. Ble kjempefint. Kommer på bloggen i løpet av helga så følg med.

    Ha en fin helg.

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  12. For noen nydelige påskeegg ♥
    Oh yes, kjenner meg VELDIG igjen med
    din opplevelse av tiden som ikke strekker til.

    God helg!

    SvarSlett
  13. Så kreativ du er :)

    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :)
    Flott blogg du også har, så her titter jeg gjerne innom igjen :)

    Ja, jeg var 18 da jeg ble mamma til eldsta :)
    Synes det er kjekt å få være ung sammen med barna :)

    Eldsta mi ble født alvorlig syk, og var bittelita, 47 cm og 2900 gram. Men ser at minstemora di var mye mindre enn eldsta mi var.
    Håper alt er bra med henne, til tross for en litt tøff (tenker jeg) start =)

    Fine navn på både deg og lillesnuppa di ;)

    Ønsker deg og dine ei strålende flott helg :)

    Klemmer fra Mosjøen =)

    SvarSlett
  14. Virkelig flotte egg vennen, de må du være superfornøyd med:D:D Blir såå kos med påske:)

    Her er alt bra:) Mannen jobber natta hele helga, så jeg og Lilja-Aurora koser oss alene på kveldene. Nå er hun ute på trilletur med mormor og morfar:) Etterpå får jeg besøk av noen venninner som ikke har vært å tittet enda.

    Kjenner til at tida ikke strekker til ja:S Men jeg mailer deg litt senere jeg vennen ♥

    Håper dere koser dere med lørdag:)

    Klemmer

    SvarSlett
  15. Noe så vakkert!! Er det mulig å være så flink og kreativ! Fantastisk! :-) Kanskje du skal starte salg på disse? Jeg ville handlet med en gang! :-)

    Jeg håper du får en super helg! Jeg har noe til deg på bloggen min!

    Stor klem! :-)

    SvarSlett
  16. Ah!!! Lekre egg ja!!! Kreativ du er da♥ Likte godt dobbel hyssing rundt og det hegnelåse var dritstili!!!

    Tuusen takk for koselig ord , så kjekt du vil være følger og att du liker bloggen min da!
    Kjempekos♥

    Syns bloggen din er utrolig herlig...åååå den musikken er herlig å høre på når en er inne♥

    Ha en kjempekos kveld ♥ Her blir det masse go mat og ikke minst FARMEN i kveld!! :o)

    Song nr 2 er HERLIG!!!!!! Den første oxså self!! ;)

    Legger dej oxså til så jeg får følge dej videre, kjempekos det da ♥

    ♥klemmer fra mej♥

    SvarSlett
  17. Hjertekransen din var NYDELIG! Synes den var mer enn fin nok akkurat som den er uten pynt. Og takk for din koselige kommentar hos meg :)God helg til deg og dine også!

    SvarSlett
  18. Ha en underbar lørdagskveld:)

    SvarSlett
  19. imponert av eggene!!du flink:)ønsker deg en bra kveld;)

    SvarSlett
  20. Hei heiii!

    Idag har jeg fått pakke i posten!!! Tusen takk. super kos, og den luktet jo så godt også;-)

    Du lager så mye fint Anette! Er så koselig å komme inn hit å kikke på de fine bildene og bli inspirert!
    Barns ærlighet er herlig spør du meg, selvom det innimellom er litt negativt;-) Godt han sier meningen sin;-)
    Jeg må plukke grener imorgen, så skal jeg lage krans. Tenkt å lage en litt stor en til å ha på døren på Willa Twil! Jeg har fått malt litt i dag, deilig å få gjort litt, er såå mye igjen så alle monner drar;-)
    Håper du får en super lørdagskveld.. Klem Klem

    SvarSlett
  21. Åååååh!!!Det er dei vakraste påskeegga eg har sett!Å hjertekransen er kjempe søt!
    Tusen takk,kjære deg for alltid slike gode og varme ord♥
    Du er ei nydeleg dame!
    Ønsker deg ein kos kveld♥
    Klem frå Astrid☺

    SvarSlett
  22. Kjempelekre påskeegg, elsket den med blonde på jeg...ahhh♥ Virkelig mye vakrere enn kjøpte egg!! Ønsker deg en nydelig søndag. Klem Monica

    SvarSlett
  23. Hei :)
    Så nydelige egg og lys du lager!

    Klart du skal få bestille noe,sender jeg vøttu :)

    Ha en fortsatt kos søndag.

    Klem Siw

    SvarSlett
  24. Søte gutten din! :-) Men jeg synes både eggene og lyset var nydelige!! Papiret på lyset så bare enda mer gammelt ut, når det ble sånn! Håper du har en strålende søndag! Klem

    SvarSlett
  25. Så søte egg du har laget.De ble jo kjempe fine,så du skal være fornøyd med dem!Nydelig lys med så flott pynt ,men vær obs på at papiret kan ta fyr,så hold øye med det hvis du skal bruke det.Kjempe gøy og se allt det flotte du legger inn i bloggen din :-)
    Tusent takk for kommentaren på bloggen min.
    Jeg har mange baller i luften for tiden med hobbyen min og har akkurat lært meg å lage lys,strykemerker på puter osv,så jeg må nok kjøpe inn litt etter vært.`For det var morro.

    Stor søndags klem Fra Meg

    SvarSlett
  26. Hei! Fin blogg, liker headeren din og fint design<3

    Påske-eggene,lyset og kransen var veldig fine, og kunne gjerne tenkt meg noen slike vårlige pyntegjenstander selv. <3

    SvarSlett
  27. Hei igjen:o))
    Håper dere har hatt en herlig helg! (er jo ikke helt over enda, men...)

    De Maileg og GG serviettene har jeg kjøpt i butikken Linneas Hage, ikke nettbutikk:o) Jeg bor 5 min unna, så jeg er stadig innom der, de har så mye fint:o))
    De har butikk både i Nittedal og på Jessheim...

    Ha en god kveld, i dag er det Himmelblå, er så koselig ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  28. Hei lille venn, skjønner at man kan bli sliten, er sliten selv i dag .) En av mine venninner hadde 40 års kalas i går. Cowboy fest, kjempe gøy!! Hun hadde til og med leid en sånn mekanisk okse, tror jeg prøvde meg 10-12 ganger jeg, så gøy var det ha ha!!
    Blir tidlig her også, det klør i halsen så jeg håper jeg ikke blir forkjølet nå.. blæh!
    Takk for herlige hilsener hos, alltid så hyggelig!!
    Ønsker deg en fin kveld, slappe godt av å kom til hektene igjen nå! :)
    Varm klem
    Anki

    SvarSlett
  29. Hei
    Så fine egg du har laget. Var så fint med det bibelverset på egget. Likte også det med blonder.
    Kjempekoselig blogg du har.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  30. Så flink du er, skikkelig vakkert!!
    Vi skal bort i påsken, så blir ikke noe påskepynt i år heller.

    Ha en god natt!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  31. Mailer deg imorra vennen, er sååå trøtt nå etter å ha bært rundt på ei lita tulle som ikke hadde lyst til å sove ikveld...
    Sove godt da snuppa ♥ Håper du får en bra start på den nye uka ♥

    Nattaklemmer

    SvarSlett
  32. Vil bare si att du er kjempeflink :) Du har all grunn til å være fornøyd synes nå jeg :)
    Linn

    SvarSlett
  33. Hei:)
    Jeg bar MÅ kommentere de hjemmelagede påskeeggene dine, de er så utrolig fine:)
    Så kreativt å bruke gamle hekleduker og blonder...
    Ja dette ga meg virkelig noen ideer, og jeg skal nå prøve å lage noen selv ved hjelp av dine ideer:)
    Tusen takk for en flott blogg som inspirerer meg veldig:)

    Bente

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails