mandag 22. mars 2010

Hurra ! ♥

Jeg har fått mitt etterlengtede speilreflekskamera !!! ♥♥♥ Flørtingen med mannen min ga resultater, hihi... Og mamma og pappa var så snille her og bidro litt også, tusen takk ! ♥ Skulle egentlig kjøpe Canon eos 1000 d, men istedenfor ble det et Olympus E-620, noen som har dette ? Ble overtalt av ekspeditøren til å kjøpe akkurat dette, og vi sjekket ut flere tester osv på nettet først. (dette kamera var egentlig dyrere, men de hadde tatt inn for mange så fikk kamera for 1900 kr mindre enn hva det kostet, så prisen ble det samme som Canon)


Har prøvd meg litt her, ganske annerledes enn et vanlig digitalkamera, og mye å sette seg inn i. Tar gjerne i mot tips  ! :) Veldig mange duppedingser på dette kameraet som er litt vanskelig å forstå. Må få satt meg ordentlig ned med bruksanvisningen. ;)


Tok bilde av Thea i morges når vi ligger i sengen. ♥  Hun er fortsatt syk, men har heldigvis ikke den høye feberen lenger. Litt kvikkere nå, men hun nekter å spise ! Hun vil bare amme og ha babysaft, men håper hun får tilbake matlysten snart. ♥ Lillesnupp liker å klappe, så er i full gang med det her på bildet. :)


Måtte vise fram dette bildet av vårt minste familiemedlem også. Syntes dette bildet av han ble veldig fint. ♥ Divo er en liten chihuahua og veier 2,1 kg. Han er en ordentlig kosegutt og trives godt i vår store familie. ♥


Nå blir det mye bilder framover, og får prøve meg litt med redigeringsprogram. ;) Har litt av hvert jeg har lyst til å blogge om. Har forresten fått kjøpt takrosett til prismelysekronen min, og den skal du få høre mer om siden. Det kommer mer framover !  ♥ Ble en tur på loppis i går med Siv, og fant noen småting, men ingen store funn dessverre. Men det lille jeg fant skal du få se litt senere. Vi hadde med oss inspirasjonsguiden og tok en tur innom Sjarm, Birkelunden Marked og Blå også. ♥ Gleder meg til neste skattejakt sammen med Siv. :)

Nå er det en som straks våkner her. Ønsker alle som titter innom en herlig Mandag ! ♥



31 kommentarer:

  1. Hei:) Og gratulerer så masse med speilreflekskamera. Vi har canon og merker stor forskjel på bildene syns jeg! Litt artigere å ta bilder nå også.
    Kos deg med bruksanvisninga, og gleder meg til å se bilder av takrosett
    Håper Thea snart blir frisk igjen

    Ha en flott dag
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med nytt kamera!!! Velkommen til en ny verden :) Jeg har det kameraet du egentlig skulle kjøpe, er superfornøyd med det.. Men nå har jeg lyst på et litt mer fancy et da... hihi, blir sånn til bedre man blir med foto tror jeg. Er bare å prøve seg frem, teste ut de ulike innstillingen og knappene. Jeg har ikke lest en eneste bruksanvisning, men jeg er sånn jeg da.. HATER bruksanvisninger!

    Er endelig på bena etter tidenes sykdomshelg, så skal bort å poste pakka til dere før kl 16. Så da håper jeg dere har den i løpet av morgendagen :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Heihei Anette ♥
    Koselig at du likte min lille blogshop:o) Fant ut at det kanskkje var lurt, siden jeg er skikkelig smittet av sy-basillen til tider, da blir det endel mer enn det vi har plass til:o))
    Jeg og Kine hadde en flott tur til hafjell, lørdag var det +10 og strålende sol i bakken!!

    Gratulerer med kamera, så gøy ♥ Vi har et canon (et eller annet, er sååå dum med kamera og slikt jeg), med mange finesser og dupeditter som jeg ikke skjønner noe av:o)) Har egentlig lyst til og melde meg på et fotokurs...

    Så herlige bilder du har tatt da, det av lille Thea var nydelig, hun er bare så skjønn ♥ Trist og høre at hun fortsatt ikke er frisk, men bra hun er bedre i alle fall!

    Herlige lille chihuahua dere har da, de er så søte, og størelsen passer sikkert perfekt i en storfamilie:o))

    Gleder meg til masse bilder på bloggen din fremover:o))

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Hei igjen...
    Du altså ;) Har snakket med deg på telefonen i nesten en time nå, så sier du ikke at du har fått deg kamera !!! Du ville vel bare overraske meg på innlegget ditt tenker jeg ;) hi hi...
    Har du vært ute å shoppa det i dag da ?
    Gratulerer så mye da ihvertfall :) Nå blir det mye knipsing på deg fremover tenker jeg ;)
    Vi har jo det du egentlig skulle kjøpe tror jeg...
    Fine bilder du har tatt til nå da ;)
    Jeg har enda ikke lest bruksanvisningen, har bare funnet ut av ting av meg selv, men syntes det blir helt greit å ha den på auto stort sett :)

    Klem Siv ♥

    Ps. Elias og Nicolay er hos Magnus ;) de skulle gå hjem sammen sa han...

    SvarSlett
  5. Heldiggrisen, snille mannen =)

    Fine bilder var det og, nydelig liten snuppe og søt voffe ♥ Gleder meg til flere prøvebilder!

    Klem C.

    SvarSlett
  6. Ett stort grattis med nytt kamera!! :) Så snill mann og familie du har :) De setter stor pris på deg, det skjønner jeg godt!
    Så nydelig bilde av go`jenta :) Herlig!!
    Søt liten vofse også :) Den godis skålen så nammis ut hi hi :)
    Gleder meg til å se masse flotte bilder, men du har jo hatt det før også! :)
    Ønsker deg en fin uke lille venn!
    Stor klem Anki

    SvarSlett
  7. Gratulerer med kamera:-) Det kommer til å¨følge deg overalt!

    Herlig bilde av Thea - godt å høre at hun er på bedringens vei - ikke noe artig med sjuke småttinger...

    Nå er leksene unnagjort:-) og de (gutta) danser/hopper på rommet sammen med "Kaptein Sabeltann".

    Ha en kjempefin kveld:-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med nytt kamera! Du får ta deg tid til å leke og prøve deg frem! :) så blir det vel enda flere nydelige bilder på bloggen din!
    God bedring til lille syke frøkena, er visst tida for det... Har vært hjemme med ei feberjente i dag selv...

    Ha en fin mandag videre!

    SvarSlett
  9. Hei Anette
    Gratulerer med nytt kamera! Ja, det er mye å sette seg inn i, men fy så mye morsomere det er å ta bilder med ett speilreflekskamera.

    Håper lilletulla blir fort frisk igjen, hun så jo iallefall skikkelig blid ut da. Såååå skjønn!!!

    Nydelig chiahuahua også, min bror har en som er temmelig lik. De er jo så herlige.

    Ha en fin kveld!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  10. Gratulere med nytt kamera☺ Speilrefleks er som ein ny verden☺ Eg har enno ikkje lært meg alle funksjonane til mitt kamera, men tar litt og litt. Lykke til☺
    Kjempefine bilder du viser her☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  11. Gratulerer med nytt kamera!:) Heldige du ;) Ser ut som om du tar fine bilder allereie. Flotte var dei alle sammen :)
    Ha ein fine mandag :)
    Klem

    SvarSlett
  12. Først må jeg jo bare få si: FOR en utrolig flott blogg du har!! Helt oppslukt her jeg nå=)
    Masse fine bilder, herlige ting, og en nydelig liten jente=)

    Gratulerer med nyrr kamera. Det er så gøy å ta bilder med speilrefleks, på en annen måte liksom!

    Ha en strplende mandagskveld
    Lykkeliten

    SvarSlett
  13. Oi, kanskje ikke lurt å prøve å kommentere i mørket uten å se tastaturet=P

    SvarSlett
  14. Juhuuu!

    Jippi,så gøy med nytt kamera! Syns det gikk fort jeg, du må være en goood flørter;-) hihi* Det blir mye bilder og moro fremover nå, er en helt annen verden.. Jo flere bilder man tar jo bedre blir man, og jo mere skjønner man.!

    Gleder meg til å se masse bilder av forskjellig moro her på bloggen din! Koser meg med hvert eneste innlegg, du er så flink.. Gleder meg veldig til å se takrosetten..

    Nydelig bilde av en syk liten frøken, helt skjønn! åhh.. Småjenter er søøøøte! No doubt! Håper hun blir frisk igjen snart altså, er ikke moro med syke barn, hverken på den ene eller andre måten. Syns jo så synd på de., uff* Godt å lese at du fikk litt tid ut igår, ekstra godt med en luftetur/skattejakt når det er sykdom i heimen!

    Håper du får en super uke.. MANGE klemmer fra meg*

    SvarSlett
  15. Det bildet av thea var helt nydelig!!!!For et utrykk:)gratla med kamera!!

    SvarSlett
  16. Olala så bra!Jeg er imponert!Gratulerer så mye:) Gøy ikke sant:) Jeg har blitt helt fotogal jeg hihi:)Flotte bilder du har tatt her:) Bra jenta di er bedre...så søt da:) Ønsker deg en fin kveld:)Klemmer

    SvarSlett
  17. Gratulre så mye med nytt camera : ) Jeg har det du ikke ble og kjøpe og er super fornøyd med det : D Så morsomt å ta bilder når man har bra camera ja!! Kos deg masse med det!
    klem

    SvarSlett
  18. Grattis med kamera :) mitt tips... ta masse bilder, av forskjellige ting

    SvarSlett
  19. Hei.

    Gratulerer med nytt kamera. Og bildene ser fine ut. Gleder meg til å se fremgangen din...

    Klem fra Mona C♥

    SvarSlett
  20. Hei!
    Så heldig du er som har fått deg nytt kamera! Kupp! (Føles alltid bra ;)).
    Så nydelige bilder av Thea og av hunden. Koselig med både baby og liten valp!
    Takk for en hyggelig hilsen forresten - har dessverre vært litt fraværende i det siste men håper å komme sterkere tilbake!
    Klem fra Kristin.

    SvarSlett
  21. Hihihi...lær meg ett og annet om flørting a snuppa ♥ Ser at det gir skikkelig avkastning hos deg:) Grattis så masse med nytt kamera, det unner jeg deg :) Syns du er kjempeflink til å ta bilder med d allerede jeg vennen ♥
    Gleder meg til masse flotte bilder fra deg framover også:) Nyydelige Thea, håper hun blir frisk snart ♥

    Nattaklem:)

    SvarSlett
  22. Gratulerer med nytt kamera.
    Kjempefine bilder du har tatt.
    Så søt lillejenta di er.
    Kjempesøt hunden din også.

    ha en fin dag

    SvarSlett
  23. God dag lille venn!
    Takk for din alltid koselige hilsen hos meg!♥
    Håper lilltulla har blitt frisk og rask igjen!♥
    Du knipser masse nå tenker jeg :) Så gøy med nytt kamera! Har ennå ikke satt meg inn i alle innstillinger ennå på vårt, ting tar tid :) Men super gøy er det!!
    Ja det var så kos å ha barna hjemme i går!! Når man har muligheten synes jeg det er godt å ha de rundt meg :)♥ Får jo ikke den tiden igjen, før man vet ordet av det er de blitt store og vil forlate redet. Man må nyte tiden!♥
    Håper alt er bra med deg!:)
    Ønsker deg en superfin dag!♥
    Varm klem Anki

    SvarSlett
  24. Gratulerer med nytt kamera, så spennende! Det er så utrolig gøy med foto! :) Håper hun blir veldig snart frisk :) God tirsdag!

    SvarSlett
  25. Gratulerer med nytt kamera! Selv har jeg Canon, men for å få mest mulig ut av kameraet, anbefaler jeg deg å sette deg grundig inn i bruksanvisningen og prøve deg fram med ulike motiver i ulikt lys.

    Lykke til - du kommer til å få mye moro med det!
    Klem

    SvarSlett
  26. Gratulerer med nytt kamra. Ønsker meg et slikt jeg å. Så søt liten prinsesse,håpe hun blir fort frisk =)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  27. Hei Anette!

    Flørting hjelper alltid!!! Godt tenkt, og gratulerer med nytt kamera! Jeg kunne ikke klart meg uten mitt speilreflekskamera, men har et lite kompaktkamera som ofte er med på lekeplassen og andre steder hvor speilrefleksen blir for stor å drasse på!

    Så fin hund dere har!

    Så nydelig lille Thea er! Håper hun har blitt bedre!!!

    Ha en kjempefin kveld!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  28. God kveld. Ligger en award til deg inne hos meg =)

    SvarSlett
  29. Tusen takk anette for kjempe koselig melding på min blogg og tusen takk for oppskrift på de fine påske eggene dine:) D var veldig snilt! Og takk for fine ord:)

    Gratulerer med speilrefleks! Nydelige bilder:)

    Tessi:)

    SvarSlett
  30. Gratulerer!!!!! Du kommer til å få utrolig mye glede av dette fremover og HEKTET blir du HELT sikkert! Jeg kjøpte mitt Canon 30D i 2006, er veldig fornøyd, men ønsker meg flere linser. Nå skal jeg begynne i fotoklubb, så da kommer jeg til å lære MASSE -jippi! Er ikke typen til å sitte med bruksanvisningen eller søke på nett, mye enklere å bli fortalt av andre;) Og du, lær deg å redigere først som sist, det er ALFA OMEGA! Jeg redigerer stort sett alle bildene mine, ja av de jeg skal legge ut eller ha i album. Gjør de gjerne litt lysere og gir legger til litt kontrast.

    KOS DEG!!!!

    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  31. Hej Anette. Først tak for din kommentar på min blog, sødt af dig. SÅ jeg har også lige købt et Olympus 620 kamera og leger også med det endnu. Jeg gik også efter Canon men blev overtalt til dette her og det har jeg ikke fortrudt. Jeg har kigget på nettet og alle anbefaler Olympus isteder for Canon i samtlige test, jeg har set, så det skal vi to nok blive glade for tror jeg. Måske vi kan dele lidt tips med hinanden om hvordan med indstillingen fremover ? Skøn påske til dig ven...

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails