tirsdag 15. desember 2009

Stuebordet før og etter

Da var endelig stuebordet ferdig malt. Tok to strøk i helgen, og et tredje strøk nå i kveld. Satt bordet oppå 4 legoklosser for å komme ordentlig til med malingen, en genial ide Tom fikk. Fikk tips om å kjøpe trestjerner maling for gulv. Denne er slitesterk, og lukter omtrent ingenting. Bordet er passe blankt, og det ser nesten ut som om den er malt med oljemaling, men dette er en vannbasert maling. 200 kr literen, men denne tror jeg faktisk jeg vil bruke på kjøkkeninnredningen også når den tid kommer. ;) Og sånn ble altså resultatet !



I helgen ble det gjort litt av hvert, pepperkakebaking, sandtopper har vi bakt for dette er julefavoritten til Nicolay og Madeleine, men uten mandler da, så vi bruker kun perlesukker.
Sandtoppene ble ikke akkurat topper, litt flate men like gode alikevel. ;) Nå står igjen to ting, risboller og delfiakake dette hører selvfølgelig julen til ! :) Har også fått pakket inn litt flere gaver i helgen, Madeleine har vært på nissefest m.m.



Når bordet er ordentlig tørt og på plass igjen skal jeg ta et nytt bilde og få lagt det ut. Nå skal jeg ta meg en rask kopp te før jeg legger meg her. Har sittet og dyttet i meg god ostekake som Siv har laget, skulle liksom ikke ha jeg da siden jeg er på "slankeren" men klarte ikke å la være. Den er jo så god ! :)

                                    Natti Natt Folkens ! :)

2 kommentarer:

  1. Så fint stuebordet deres ble!Kjempe flott!Kansje jeg skal tørre å gå løs med malekosten på gang møblet mitt en dag også.

    SvarSlett
  2. Nydelig det ble..har vurdert å male bordet mitt også:)
    Linn

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails