torsdag 5. mai 2011

Hjemme hos oss ♥


For en tid tilbake hadde jeg et spennende besøk av journalist og fotograf, og i dag tenkte
jeg skulle vise noen av bildene fotografen Jeanette tok hjemme hos oss.
Noen av bildene kan det hende at du allerede har sett i siste utgave av BoligDrøm nr 4/2011.


Eller kanskje du har sett de inne på bloggen hos fotografen, og den kan du finne her.
Innmari moro at vårt lille hjem har kommet med i BoligDrøm, syntes dette var stor stas.
Og jeg vil takke dere alle for de fine ordene jeg har fått her inne, pr mail og sms.



Er vel ingen hemmelighet at jeg er glad i hvitt, hihi... Og det preges vårt hjem av.
Detaljene går stort sett i grått, lyserosa, sink og sølv. ♥ Og blomster er et must året rundt.
Trives best når det er lyst og luftig rundt meg, og veldig viktig når vi bor såpass trangt.


Over stolen på bildet henger nå en hylle fra Jeanne d' arc living, denne kan du se her.
Det vakre maleriet som henger over skuffemodulen er det søteste Anki med den nydelige
bloggen Landlige hjem som har malt. Malt i farger etter mitt ønske, og
nederst står det kjærligheten overvinner alt. Elsker slike små budskap som betyr noe.



Jeg er veldig glad i engler og madonnafigurer. De symboliserer noe som er trygt og godt.
Dessuten er de jo veldig vakre å se på, og ikke minst er de tidløse... ♥ Å være
glad i hvitt er litt utfordrende med 5 barn. Mye vasking, og flekkfjernereren blir flittig brukt. ;)



Alle barna har desverre ikke eget rom, så derfor er køyeseng en av tingene som er
en nødvendighet hos oss. Madeleine (14 år i juni) får eget rom i sommer, noe hun gleder
seg veldig til. Drømmen er å bli designer, så her skal hun sy de lekreste kreasjoner.



Litt av den trange gangen vår, og oppbevaring trengs det mye av med 7 mennesker
og en hund i "hus" ;) Må jo ærlig innrømme at jeg ønsker meg større plass, men
i mellomtiden gjør vi det beste ut av det vi har. Hva annet kan man gjøre ? ;)



Utenfor døren står denne slitte kassen med mine Hunter støvler i. Eller rettere sagt
Huntress. Hunter er opprinnelig laget for menn, men nå er disse en "unisex" støvel. Huntress
derimot som er av samme merke er laget for damer. Disse er bedre tilpasset litt tykkere
legger, noe gjerne damer har. Med mine "fotball legger" ble Hunter for smale.



Kjøkkenet som nevnt tidligere var i herlig furu, usj !!! Så hele kjøkkeninnredningen
har vi malt inkl benkplatene. Knottene er byttet, og grepene og ventilasjonshetten har  
fått en runde med sinkspray. Mye av møblene hos oss er gamle møbler som jeg har pusset opp.

 

Hvis du vil se hele reportasjen fra hjemmet vårt kan du det i siste utgave av BoligDrøm
nr 4/2011. Reportasjen er på hele 10 sider, og her får du også sett litt fra andre rom. Men
har flere bilder på lur som fotografen har tatt, så hvis dere vil se skal jeg vise disse siden. :)


Utgaven med vårt hjem kan kjøpes i butikkene fram til det kommer ny utgave 16 mai

Kan ikke si nok positivt om BoligDrøm, jeg er helt forelsket i dette magasinet. Så hvis
du fortsatt ikke har lest det anbefaler jeg deg på det sterkeste at du gjør det. ;)

Lille frøken vannkopp er litt bedre heldigvis, men måtte hente en liten mann
i barnehagen tidlig i dag da han hadde hatt et stygt fall på sykkeltur stakkar. Det gikk
heldigvis bra men det ble litt tårer, skrubbsår og en fin kul i pannen. Nå sitter han i sofaen
her og ser på tegnefilm og drikker brus. Er nemlig lov det når man er skadet ! ;)

Ble litt reprise for noen dette, men ville vise noen av de vakre bildene fotografen
har tatt på bloggen min også. :) Litt mye tanker for tiden, så godt å ha bloggen og dere. Bloggen
 gir meg veldig mye selvom jeg ikke alltid får så mye tid til den, bloggen er mitt lille fristed.


˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ønsker deg som titter innom en strålende dag videre Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

34 kommentarer:

  1. Hei søte Anette;)
    Bildene er bare så flotte ♥
    Dere har det så fint, du er utrolig!
    Og det er så herlig og se og høre at dere bor 7 stykker i leiligheten, da blir man veldig god på å finne smarte løsninger for oppbevaring av både klær, stæsj og unger, hihi;))

    Godt og høre at det går bedre med koppene til minstmor! Men stakkars lille guttungen, er ikke noe godt og skade seg slik, godt med litt brus og kos da;))

    Vil gjerne se mer bilder da vettu, så legg ut!!

    Ha en finfin dag ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  2. WOW!! Så flott!!!
    Kjekt å se, og du har vært flink med opp pussing, mye arbeid, men vel verdt det når det blir så fint. Takk for titten hos deg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Anette:)
    Først og fremst så er det godt å høre at det går litt bedre med Thea:))

    Nydelige bilder fra hjemmet deres. Du har det helt som jeg kunne tenkt meg. Jeg har det ikke så hvitt men jeg liker det utrolig godt når jeg ser det hos deg:))

    Blir misunnelig på bildet du har på veggen som Anki har malet, det var kjempefint:) Hun er en dame med talent, blir veldig gøy og følge henne på veien mot butikken:)))

    Ang alt det hvite så kan jeg tenke meg at det er en STOR utfordring med barn i hus...tror ikke jeg vil tenke tanken en gang..
    Heldigvis har vi to gutter i hus på 12 og 13, de griser ikke så mye:)))

    Ønsker deg en fortsatt God uke...i morgen er det helg jippi!!!

    Ha en fin ettermiddag min venn:)
    Klem Klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg ble så glad og opplagt av å se på bildene her hos deg i dag, og arbeidslysten kommer strømmende selv om Busteliten besørger nokså laber form hos mamma'n sin i dag. Du har det så vakkert! Gleder meg til lørdag når jeg skal få treffe den vakre eieren av det vakre hjemmt :-) svarer på mail etterpå :-)
    Go'klem

    SvarSlett
  5. Hej Anette

    Hils lille Thea og den lille cykelrytter med hul i hovedet. Det er ikke let at være mor til så mange og holde styr på det hele. Og så i et så smukt og HVIDT hjem! UHA... det havde jeg ikke turde med vore 7 børn :-)
    Jeg beundrer dig for din energi. Flot af dig. Og sikkert også med lidt hjælp fra din mand :-)

    Hav en dejlig dag i dit hyggelige hjem.
    Klem

    SvarSlett
  6. Ja, bloggen og søte bloggevenner er godt å ha i tunge stunder :)
    Godt å høre at Thea er bedre, men stakkars lille-gutt da...
    Fine bilder Anette, og koselig å få se flere enn de som var i reportasjen!
    Ha en god dag søte venn <3
    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Helt utrolig flotte bilder♥

    Og det er flott att du har det så lekkert med 5 barn og lite husrom!! Digger stilen din ;)
    Eg har 4 barn og et ganske stort hus...så skal ikkje klage!!

    Ha ein fin vårdag!

    Klem♥

    SvarSlett
  8. Så utrolig koselige bilder.
    Koste meg med innlegget ditt i bolig drøm i påsken.
    Syns du har det utrolig nydelig.
    Ha en flott torsdag søte deg.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  9. Super skjønne bilder.. Liker stilen din. Kommer gjerne innom bloggen på besøk, masse fint å se på her.. Ha en flott dag.

    SvarSlett
  10. hei.
    sååå nydelige bilder, jeg har bladet, å ser i det ganske ofte, du gir masse inspirasjon,
    ha en fin dag.
    klem fra en travel sylvia

    SvarSlett
  11. Heihei søte du!
    Superfine bilder...og som sagt storkosa jeg meg med reportasjen "din"! Du har all grunn til å være stolt av hjemmet ditt...og tenk så fint du har det tross i 5 (FEM!!) ;) barn!!!

    God helg til deg og dine!

    Klemklem :)

    SvarSlett
  12. Hei!
    Det gjør ingen verdens ting å se disse vakre bildene flere ganger! Det er så utrolig fint hos deg, og jeg elsker fargetemaet ditt! Du er et godt eksempel på at man kommer langt med å gjøre det beste ut av det man har, og at man ikke trenger å rive ut kjøkkenet og kjøpe splitter nye møbler for å få et vakkert hjem! jeg er helt enig med deg i at boligdrøm er et supert blad! har lest alle hittil og har planer om å fortsette med det!

    Håper du får en fin kveld og at det snart er slutt på sykdom og skader!

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  13. Hjemmet ditt er utrolig flott! Kjempe spennende å se bilder derfra ja ;)
    Bolig Drøm er et bra magasin!
    Stakar lillegutt da. Håper det går bra. Er ikke godt å slå seg sånn :)
    God kveld og helg til deg og dine :)
    Klem

    SvarSlett
  14. Så flotte bilder, blir jo aldri lei av dem!!Måtte jo kjøpe Bolig Drøm da du skulle være med der!

    Ha en flott torsdag kveld og i morra er d HELG!!

    Klem Bodil

    SvarSlett
  15. helt nydelig hjem du har.
    Å den repotasjon var kjempefin, hjemmet ditt er en inspirasjon for meg og elsker å lese bloggen din :))

    Ha en fantastisk kveld

    klemmer fra Tonje

    SvarSlett
  16. Du har et nydelig hjem. Godt gjort å holde det så lyst og flott med så mange små i hus. Vakre bilder og mye fin stemning hos deg.

    SvarSlett
  17. åååå..jeg skrev et langt innlegg her til deg også bare forsvant det!!
    Søren klype..
    Starter på nytt;)
    Beundrer deg for det du har fått til i leiligheten din..aldeles nydelig!!! Elsker sitatet på veggen over kommoden;) *lånte den på facebook* ..Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver..jeg elsker hvitt..men synes det sjelden er så hvitt her..(merkelig nok er flekkene på plass like fort som jeg har fjernet dem(kan skjønne hvordan??) Rose treet er kjøpt hos Ring Blomster her i Halden..må du gjerne bare ROPE UT om du skulle finne på å ta turen til Halden for hadde vært superkoselig å tatt en kaffe eller to med deg;)
    Takk for gode ord!!!

    klemmer Annveig

    SvarSlett
  18. FLinke du!
    Jeg blir aldri lei av bildene fra hjemmet ditt, ihverfall ;)

    Ønsker deg og dine en fantastisk helg!

    Klem

    SvarSlett
  19. Hei.

    Dette var flotte bilder. Likte at du har spedd på med litt grått sammen med det hvite. Kan tenke meg det er en utfordring å holde det hvitt.

    Kjempeartig med reportasje. Grattis.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  20. Hei på deg!

    Hjemmet deres er helt NYDELIG♥ å du har fått sååå mye ut av plassen syns jeg!

    Kjøpte faktisk bladet her om dagen, å har sett på bildene flere ganger allerede å bare suuuuger til meg inspirasjon!

    Trodde faktisk dere bodde i ett stort hus jeg, utifra bildene dine :)

    Ha en fin helg skjønne,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  21. Hej!!

    Oj, så fina bilder! Ljuvligt ljusa och vita! :)
    På bilderna kan man inte se att ni bor trångt! :)
    Jag förstår gott att tidningen ville göra ett reportage från ert hem som är så vackert och harmoniskt i ljusaste vitt! :)
    Skoj att du delar med dig reportage bilder här på bloggen så får vi som inte har tidningen också se!!!

    Önskar dig en fin helg där borta!
    Kram
    Pi

    SvarSlett
  22. Åhhhh så smukt og hvidt ;o))
    Håber du får en fantastisk weekend - klem Tina

    SvarSlett
  23. Så utrolig VAKKERT!! ♥
    Sitter her å nyter og jeg har lest den flotte reportasjen flere ganger hi hi ,)) Dere har et nyyydelig hjem!!! Du er superflink å gjøre det vakkert!! Hvitt & lyst♥ Kjøkkenet bare ble så lekkert!! Flinke dere!! ,)) Jeanette tar de vakreste bilder ,)
    Flott at du deler de med deg, nydelige bilder kan man aldri bli lei av å se om igjen o om igjen ,))
    Så søtt av deg å nevne meg , varmer stort kjære vennen!!♥
    Håper vannkoppene forsvinner, uff a meg... Goood bedring!! Stakars lita!! ♥ Stakars lillemann, ikke gøy å slå seg nei håper det går bedre med han! ;)
    Nå skal jeg levere knerten i bhg før jeg må pakke reisekofferten til eldstemann som skal være med besteforeldrene på fjellet i helgen;)
    Nyyyt av helgen lille venn - Stoor varm klem, Anki
    PS! Skal du på Glansdagen? Hadde vært gøy om du kommer ,))

    SvarSlett
  24. Flotte bilder fra spennende reportasje - dere har det helt nydelig hjemme hos dere!
    Ha en fin helg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  25. Blir aldri lei av å se bildene fra ditt hjem!! Så utrulig nydelig Anette ♥ !!
    Nyt helgen og masse god bedring til gullgutten din♥
    klem Tove

    SvarSlett
  26. Bøyer meg i støvet, du har det så lekkert. Elsker og se bilder fra hjemmet ditt!!

    SvarSlett
  27. So lekkert!!

    Eg beundre deko for å bu sju stk i ein leilighet, og likavel ha da so fint og organisert. Me budde fem stk ei lita stund i leilighet på 60kvm, og ein må ha litt orden i sysakene for at da ikkje ska bli kaos ;)

    Har sett på reportasjen i BoligDrøm mange ganga, og kose meg lika masse kvar gong. Du kan vera stolt over det du får til og gjer :)

    Stor klem frå Christine

    SvarSlett
  28. Åhhh.. bildene er såå lekre, for ikke snakke om hjemmet deres.. Dere har vært superflinke til å innrede etter antall mennesker og utnytte plassen.. Imponert!
    Jeg kjøpte bolig drøm første gang på grunn av repotasjen fra ditt hjem,, men det ble nok ikke siste gangen jeg kjøpte det.. LIKER!

    Håper du har en fin søndag etter super bloggtreffloppislørdag! KLEM

    SvarSlett
  29. Hei søte deg:) å bildene dine i boligdrøm, og nå fant jeg deg jammen her i bloggverden:) Bildene fra hjemmet ditt var nydelige:) Ble inspirert<3

    Ønsker deg en super søndag:)

    Klemmer fra Myrullpiken<3

    SvarSlett
  30. Hei vennen:)

    Tuusen takk for en nydelig dag igår:) det er så kos å være sammen med dere, og på Ekeberg MÅ jeg igjen:):) Vi gikk nok glipp av noe, men det var jo umulig å rekke over alt;) hihi...
    Formen var dårligere idag, så jeg beveget meg nok ut litt for tidlig... men det var verdt det:):)

    jeg må nok prøve mine beste overtalelsesteknikker, for jeg har så lyst til at DU og jeg skal på glansdagen sammen:):) Pliiiis!! det haddde vært så kos:)
    Er jo så mange der, så vi bare sklir inn i mengden...hihi...jeg lover å holde deg i hånda;)

    Stor go klem:)

    SvarSlett
  31. Du har et nydelig hjem! Ble overhode ikke overrasket over at det kom med i BoligDrøm:)

    Kjempefine bilder også..Ser jeg burde gå til anskaffelse av et liiitt bedre kamera enn jeg har nå:P Har du noen tips?

    klem

    SvarSlett
  32. kjære Anette! først av alt: gratulerer med superfin reportasje. så utrolig gøy. bildene er jo bare lekre. skulle gjerne tatt en rundttur i hos dere for masse inspirasjon. du er så flink. helt utrolig hva du får til med en stor familie å holde styr på. imponerende. du er så flink. ha en kjempefin uke, søte du! klem fra line

    SvarSlett
  33. Hei Anette.

    Saa goy aa se hjemmet deres. Utrolig gjennomfoert stil! Saa du er glad i interior blogging? Vi har nettopp flyttet, saa naa har jeg kjoept mine foerste interior magasiner! Men en faar jo utrolig mer inspirasjon ved aa lese slike fantastiske blogger som denne.
    Haaper du, Tom og alle barna har det bra.

    Klem

    Mai Ly

    SvarSlett
  34. Takk for kjempeinf inspirasjon!!

    Klem

    -Ida :-)

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails