søndag 7. august 2011

Gammel kommode ♥


Denne vakre og gamle kommoden i Biedermeier stil har vi kjøpt via finn.no, og denne
skal få stå på Madeleine sitt rom. Nå syntes dere sikkert jeg er helt gal, men denne
kommoden skal males hvit etter Madeleine sitt ønske. I dag har jeg beiset den grå slik jeg gjorde
med skuvsengen, og i morgen setter jeg i gang med å male den hvit. I følge selger er
denne kommoden ca 150 år gammel. Noen som vet hvor gammel den kan være ?


Ikke vet jeg om dette stemmer, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med kjøpet. Og
dyr var den heller ikke, så det var et stort pluss. :) Denne bloggrunden jeg snakket om
har jeg enda ikke fått gjennomført. Helgen har gått på et blunk med mange gjøremål. I
morgen begynner Thea innkjøring i barnehagen, og jeg gruer meg sååå fælt. Syntes hun er
så liten enda, og det er vondt å tenke på at jeg skal overlate henne til "fremmede"
men det går seg vel til etterhvert. Men kjenner det stikker veldig i mamma hjertet akkurat nå. ♥

Har litt tid etter barnehagen i morgen, så da skal jeg titte innom deg



26 kommentarer:

  1. fytti kor fin kommode, å jaa du er gal som skal male den hehe.. Men den blir sikkert fin, selv om verdinen av selve kommoden forringes ;)
    Blir spennende å se når den blir ferdig
    klem Tone

    SvarSlett
  2. Må vel si at du er litt gal ja som skal male den fine der;) Men den blir nok lekker som hvit også:)
    Blir spennende å se:)

    klem

    SvarSlett
  3. For en flott kommode! :) :)
    Forstår at du vil male den hvit, viktig at man trives med fargene man har rundt seg. :)
    Som du er hvit / hvit, er jeg glad i kontrastene brunt / hvitt, så jeg hadde også malt den. ;)
    Gleder meg til å se resultatet. :)
    Ønsker deg en fin kveld. :)
    klem

    SvarSlett
  4. Jeg tror kommoden kommer til å bli knallfin hvit! Er på let etter lignende selv. ;)

    Inger Marie

    SvarSlett
  5. Synes ikke du er gal... den blir heeelt sikkert superfin :) Blir gøy å se :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Nydelig kommode. Hadde nok blitt hvit her i huset også.

    Klem Bente

    SvarSlett
  7. Hæ, skal du male den HVIT????? He he....
    Den var jo bare så fin, blir lekker i hvit ja!
    Begynte m innkjøring på onsdag, gått så greit. Har enda fri ei uke før jeg begynner å jobbe, så jeg er klar hvis tlf ringer fra bhagen. Ho har ikke villet sove i vogna ennå, mye nytt.
    Det går så bra atte, d er jo rart å levere de fra seg, men gurimalla så greit de har d der...
    Klem Bodil

    SvarSlett
  8. Kommoden er virkelig flott, og av det slaget en ikke får kjøpt hver dag. Den er lekker både hvit og trehvit, det spørs hva som passer best inn.

    SvarSlett
  9. Så gøy når en får gjort noen kupp:-) Jeg har også to slike komoder som jeg har planer om å få malt hvite. Syntes hvitt er finest jeg:-)
    Kommer til å gå så bra med den lille i barne hagen, hun kommer til å stor kose seg:-)
    Men skjønner følelsen du har.
    Ønsker deg en fin dag.

    Klemmer fra Ine

    SvarSlett
  10. Kjempesøt kommode. Støtter deg i å male den hvit, jeg.
    Masse lykketil med barnehageinnkjøring i morgen.
    klem

    SvarSlett
  11. Heeei vennen:O)

    Altfor lenge siden sist. Jeg har virkelig tatt meg en bloggferie. Mye har skjedd både fine ting og grusomme ting...

    Den kommoden var helt nydelig og blir jo herlig i hvit :O) Heldig hun er som har deg som mamma. For et rom hun får!!

    Og lille jenta di er jo bare helt nydelig! Skjønner at du med blanede følelser leverer fra deg henne i bhg. Nikolayen vår har blitt 10 måneder. Jeg håper og tror at jeg kan ha han hjemme til jul, litt jobbing på meg og tante som passer han de timene jeg jobber. Tror det blir bra :O)

    Håper alt er bare bra med deg og dine, vakre du :O)

    God klem

    SvarSlett
  12. For et kupp!! Jeg har en lignende hjemme på vestlandet som jeg fant i kjelleren til bestemor, skal hentes ned snart nå siden vi nå har et hus vi kan plassere den i.. Jeg må si du er LITT gal som maler den hvit ja, men det blir sikkert fint det. Gleder meg til å se resultatet!

    Klem

    SvarSlett
  13. Heii!
    Den komoden var kjempe fin og finere blir den,når du får den malt i hvit :-).Gleder meg til å se hvordan den blir og når rommet har blitt helt ferdig.Ser dere er godt igang !
    Tusen For ordene Anette.Sove godt

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlett
  14. For en nydelig komode.

    Den blir nok kjempefin i hvit.

    Lykke til med innkjøring i barnehagen.

    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  15. Nydelig kommode, den blir sikkert fin som hvit også ;) Lykke til med barnehagestart, det går nok fint :)*♥*

    SvarSlett
  16. masse lykke til med tilvenning i barnehagen, det kommer til å gå så fint at. Ofte er det foreldrene som har det værst og det skjønner vi som jobber i barnehagene for vi vet at dere gir oss ansvaret for deres mest dyrebare skatter. Husk at du jobber sammen med barnehagen om at din datter skal ha en flott hverdag i barnehagen. Vakker kommode og jeg synes ikke du er gal som maler den hvit, den kommer til å bli så lekker at, og til syvende og sist så er det jo faktisk du som skal ha kommoden og da må jo du trives med hvordan den er. klem Monica

    SvarSlett
  17. Superfin kommode! Den kommer til å bli kjempeflott hvit. Det skal bli morsomt å se det ferdige resultatet.

    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlett
  18. Hei vennen! Kjenner til følelsen i mamma hjerte, Anette! jeg har en som skal begynne på skolen neste uke... og,jeg kjenner godt en klump i magen! Men det går seg til alt dette, når hverdagen kommer i sin vante gang :) Håper set får fint med lille snuppas første barnehage dag! Klemmer til deg! Ps. Helt nydelig kommeode! Det rommet kommer til å bli en sann drøm!

    SvarSlett
  19. Så fin kommode, var veldig fin som den er og blir nok nydelig i hvit også... Kjempekoselig blogg du har:) Klem Henriette

    SvarSlett
  20. Hei igjen Anette :-))
    Følger stadig vekk med på bloggen din,titter innom hver dag :-))
    Kjempefin kommode,jeg hadde også malt den hvit. Den er veldig fin nå,men den kommer til å bli enda finere som hvit :-))
    Du traff meg midt i hjertet da du skrev at du gruer deg til Thea skal begynne i bhg. Vet du hva,akkurat det gjør jeg også. Min lille prinsesse skal også begynne i bhg neste uke,og jeg har en stor klump i halsen og magen. Rart å ikke kose med henne hele dagen hver dag :-((
    På en annen side så må jeg bare tenke positivt og jeg vet at de vil kose seg der etterhvert. Bhg er et lite fellesskap for de små der de både lærer og opplever ting. Jeg har jobbet i bhg i 10 år selv så jeg vet de har det bra. Lykke til :-)) Klem fra marit.

    SvarSlett
  21. Lekker!!!!
    Og blir om mulig enda lekrere i hvitt;-)

    Håper Thea har hatt en flott barnehage start idag!!?! kLEM

    SvarSlett
  22. Nydelig kommode! Og den er vakker som den er, men blir også nydelig i hvitt, så da blir det bra uansett:)
    Jeg skjønner at det er litt sårt å sende jenta i barnehagen, men det går helt sikkert bra! Jeg har erfaring både som mamma og ansatt i bhg, og barna trives stort sett veldig godt i sine nye omgivelser! Lykke til;)

    Ha en fin dag!
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  23. Hei på du, vennen!

    Kjempe lekker kommode de har fått tak i. E so kjekt når ein gjer slike jupp :)

    Skjønner godt at du gruer deg for å levere ho til andre, men tenkjer det er verst for foreldra, og alt går seg til etterkvart :)

    Kjempe masse lykke til, og stor klem te deg frå meg :)

    Klemma frå Christine

    SvarSlett
  24. Skjønner deg kjempegodt! Eg hadde vondt i magen i mange dager før mine små begynte i barnehagen, men det var totalt ubegrunnet med begge 2, og håper du får den samme opplevelsen som meg :) Masse lykke til med innkjøringen!!

    Og lekker kommode forresten :)

    SvarSlett
  25. Flott kommode som kommer til å bli helt perfekt når den blir hvit!
    Gleder meg til å se den ferdig...:-)

    SvarSlett
  26. jeg solgte nylig en lignende kommode, den sto det 1915 på med snikleskrift. Den hadde tidligere vært ådret men om-malt og om-malt i div bondefarger, og så avskrapt igjen så den var furuhvit når jeg solgte den. blir finest med hvit! hvorfor beise først? shabber du til hvitmalingen?

    SvarSlett

Setter kjempestor pris på ordene du legger igjen, tusen takk. ♥

Related Posts with Thumbnails